Wednesday, March 23, 2016

Yusuf Satu Tahun

Assalamualaikum


Kalau mengikut dairi 2015, semalam 22 Mac, 5:10 pagi Yusuf lahir ke dunia. Mama sangat gembira dengan kelahiran Yusuf. Tiada komplikasi dan tiada masalah.

12 minggu dalam rahim mama
 31/12/2015 - 27 minggu di alam rahim.
Dan papa orang paling bertuah sebab melihat sendiri saat-saat Yusuf keluar dari rahim mama. Masih basah dan menangis. Saat Yusuf menangis, nurse membungkus Yusuf dan diletakkan yusuf di dada mama. Ketika itu, papa terus saja mengazankan di telinga Yusuf. Sedang azan dibisikkan Yusuf seakan-akan faham, diam dan berhenti menangis. Kemudian dimandikan. Selesai dibersihkan, nurse beri Yusuf kepada mama untuk disusukan.

27/3/2015 - lima hari selepas dilahirkan.
1 bulan
Di wad, abang kakak gembira tak terkata. Seronok dapat baby baru. Sebab dah lama tak ada baby. Semua sayang pada kamu tau Yusuf.

2 bulan






 
4 bulan
Rasanya baru semalam kejadian ni berlaku. Dah satu tahun rupanya. Cepat betul masa berlalu. Sekarang dah pandai. Perkembangan yusuf sesuai dengan umurnya. Sudah merangkak, berdiri dan meniti di setiap kerusi dan dinding. Belum pandai berjalan lagi.

Jadi anak yang baik ye sayang.

#yusuf12bulan1hari

2 comments:

  1. Alhamdulillah, selamat hari lahir Yusof, salam ukhwah buat mamanya dari anajingga.com :)

    ReplyDelete
  2. lama x masuk sini diam2 dh ada bb hensem nye yusuf

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah INI CERITA KITA. Komen yang baik dialu-alukan. InsyaAllah saya akan membalas kunjungan anda...^_^