Monday, April 10, 2017

Yusuf Minggu 14 :: Haiwan Jinak 🐹πŸ₯πŸ‘πŸ“

Isnin, 13 Rejab 1438H

Minggu lepas, anak-anak taska belajar mengenali haiwan-haiwan jinak dengan melakukan aktiviti berkisar haiwan tersebut. ^_~

ISNIN : Kucing meow meow 

Sabar menanti cikgu datang
Bila cikgu letakkan meja, mereka sudah tahu apa perlu buat. Tak perlu menunggu arahan cikgu untuk duduk di meja aktiviti.

Membuat muka kucing daripada piring kertas. Hari Isnin lalu, Yusuf sambung cuti lagi sebab belum sihat sepenuhnya.

SELASA : D is for Duck quack quack

Menampal kolaj gambar itik

Yusuf - hari pertama ke taska selepas cuti demam selama seminggu.
Banyak mendiamkan diri ajer, kata cikgu...
Mood belum mari lah tuuu

KHAMIS : Baa baa white sheep

Menampal kapas pada gambar biri-biri

JUMAAT : Ayam kok-kok-kok

sedang menanti cikgu untuk membuat topeng ayam

Topeng sudah siap. Masing-masing menggayakan topeng mereka dan membuat pergerakan terbang, merangkak dan melompat sesama sendiri...hihihi ^__^

Topeng ayam kepunyaanYusuf
T___T










8 comments:

  1. Salam KB,

    Lama tak menyinggah baru hari ni berkesempatan hah!

    Amboi, seronoknya aktiviti kat tadika Yusuf! Tapi betullah tu, mood Yusuf belum mari lagi. Muka pun takda feeling! Hahaha!

    ReplyDelete
  2. Begitu tekun yusuf buat kerja....seronok agaknya dapat menampal2 tu.
    Budak2 memang suka main dengan topeng ,...apatah lagi haiwan yang mereka kenal.

    ReplyDelete
  3. Hihihi..
    Senyum sorang akak depan PC ni KB..
    Akak suka tengok gelagat anak2 macam ni..
    Terhibur..

    ReplyDelete
  4. CERIA SEKALI YUSUF BERAKTVITI DGN KAWAN2NYA

    ReplyDelete
  5. Alolo, tomeinya, byk sungguh aktiviti yusoff ni.

    ReplyDelete
  6. Rasa nak jadi kanak kanak balik je. Dulu zaman mak tadika tak de pun aktiviti mcm ni. Seronok pulak tengok aktiviti depa hari hari

    ReplyDelete
  7. Makin pintar anak anak Taska Permata ni.. everyday mereka belajar new things kan

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah INI CERITA KITA. Komen yang baik dialu-alukan. InsyaAllah saya akan membalas kunjungan anda...^_^