Friday, December 16, 2016

Uptown Sports Bandar Baru Bangi :: Futsal 2

Assalamualaikum

Sambungan kisah kami meneman papa bermain futsal.....Jaranglah aku nak bercerita tentang Husband di sini. Sebagai kenangan, bolehlah ek sekali-sekala masuk blog ^_^.


Seperti yang diceritakan sebelum ini, papa ada perlawanan futsal di Bandar Baru Bangi. Gambar atas detailnya. - FUTSAL INTERBATCH ASASIANS. Kalau aku tak salah, ASASIANS tu stand for Alumuni Sultan Azlan Shah! ~_^. Yang pastinya, perlawanan antara batch-batch di sekolah lamanya dulu. Dari batch 1 hingga batch 16. Husband adalah batch 6 [SPM 1993]. Perlawanan dibahagi kepada dua kumpulan - batch 1-8 [Senior] dan batch 9-16 [Juinor].

Ada tiga keping gambar saja aksi Husbandku di gelenggang futsal. Tak bolehlah nak mengambil gambar setiap masa. Diri diselubungi perasaan segan!

Nama Team - 4 Series
Warna Jersi - Oren Hitam
Nombor Jersi Husband - 21.
Tu, tengah nak menendang bola. Dah rupa nak terobang ajer. Tukang mengambil gambar tak berapa pro, maka gambar pun tak kena gaya kejadiannya!
Sepanjang papa bermain, kami ke hulu ke hilir di situ saja. Tak melenjan ke mana-mana pun. Mama mereka ni, tak pass jalan KL. Mahunya menangis di tepi jalan kalau memandu di sana. Tak kisahlah, orang kata ada mall tudung terbesar dekat area situ. Memang aku tak ghairah nak pergi. Takut sesat!

Penyudahnya, terperap dan termelangulah kami anak beranak. Mujur di kompleks sukan tu ada surau dan kafe. Tiris kocek mama tau. Air berliter-liter, spaghetti bolognese berbekas-bekas dibeli. Yusuf, beberapa kali aku mandikan dan tukar pakaian. Yang apaknya tak sudah-sudah juga bermain.


Kepenatan menunggu papa.
Dua jam Yusuf tidur. Nyenyak ajer walaupun keadaan sekeliling bingit.
Kata Amir, bila papa nak kalah niiii. Yang sebenarnya, kami dah bosan. Kalau kalah boleh chow-ci-chow awal dari situ. Penat weyh menunggu!

Akan tetapi, lama-kelamaan makin seronok pula aku menonton perlawanan. Apabila team papa menang dan menang lagi sampai masuk semi-final. Dan di semi-final pun menang juga. ^_^ Tak padanlah dengan 'ketuaan' mereka ni ya, masih hebat juga bermain.

Yeay!! kami menang. Tunjuk jari nombor satu
Kemuncak perlawanan Team 4 Series menjadi juara. Dapat dua piala. - Satu, juara untuk Kumpulan Senior dan satu lagi Juara antara Juara, [Senior vs Junior]. Hebat tak hebatnya, lawan dengan juara team junior pun, mereka boleh menang juga. Cukup handalll...^_^ Minum air ketum ke apa ni?

Futsal Team - 4 Series, SMKA Sultan Azlan Shah, Batch 6 1993
Bangga ler deme tuuu sebab menang beso.

Inilah encik Husband saya....hihi
Dan ini pula keluarga kecil saya...^_^
Tumpang bangga juga atas kejayaan suami/papa dan teamnya. Yusuf tunjuk jari nombor satu juga.









3 comments:

  1. as salam...
    hai... google pasal bulatan 18, terjumpalah pulak blog awak.. hee... btw, sudikan lah follow saya https://imnakulsyareeq.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. Wah,,syabas untuk kumpulan futsal husband uollss.. berbaloi la dengan segala latihan selama ni.. menang jugak gitew uollss.. Syabas dari Minak Kiwi

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah INI CERITA KITA. Komen yang baik dialu-alukan. InsyaAllah saya akan membalas kunjungan anda...^_^