Tuesday, July 1, 2014

Entry Takde Tajuk

Assalamualaikum

Salam Ramadhan Al-Mubarak.

Doa 1 Ramadhan:
Ya Allah, jadikan puasaku sebagai puasa orang-orang yang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malamku sebagai orang-orang yang benar-benar melakukan ibadah malam. Dan jagalah aku dari tidurnya orang-orang yang lalai. Hapuskanlah dosaku, wahai Tuhan sekalian alam. Dan ampunilah aku, wahai Maha Pengampun para pembuat dosa.
Alhamdulillah tidak terhingga aku panjatkan ke hadrat Allah swt kerana diberi kesempatan sekali lagi untuk aku menjalani ibadah puasa bersama-sama yang tersayang.

Emm.. sebenarnya tak tahu nak start dari mana dan macam mana. Dah lama tak meng update blog. Idea terasa janggal dan kosong !

Apa-apa pun belum terlambat rasanya saya ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa yang penuh berkah ini kepada semua pembaca, pengunjung, terkunjung dan silent reader blog sweetmemories4u. Semoga amalan kita lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya.

Saya dah kembali dari sepi menyepi beberapa minggu.

Doa 2 Ramadhan:
Ya Allah, dekatkanlah aku kepada keredhaan-Mu dan jauhkanlah aku dari kemurkaan serta balasan-Mu. Berikanlah aku kemampuan untuk membaca ayat-ayat-Mu dengan rahmat-Mu, wahai Maha Pengasaih kepada semua pengasih.

Doa 3 Ramadhan
Ya Allah...berikanlah aku rezeki akal dan kewaspadaan dan jauhkanlah aku dari kebodohan dan kesesatan. Sediakanlah bahagian untukku dari segala kebaikan yang Kau turunkan, demi kemurahan-Mu, wahai Zat Yang Maha Dermawan dar semua dermawan.
Sumber Doa

Terima kasih kerana sudi baca.

6 comments:

Terima kasih kerana sudi singgah INI CERITA KITA. Komen yang baik dialu-alukan. InsyaAllah saya akan membalas kunjungan anda...^_^