Friday, March 14, 2014

Amir : Bola Sepak MSSD Akhir U12

Assalamualaikum

Hai, :) .Selamat hari Jumaat.

Sebelum cerita pasal bola, nak bercakap sikit pasal pesawat yang hilang baru-baru ni. Hari ni hampir seminggu pesawat HM370 yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal hilang. Mana-mana saya pergi pun orang dok sembang pasal ni. Berita muka depan suratkhabar pun, kisah MH370. Misi mencari dan menyelamat masih diteruskan. Macam-macam spekulasi dan teori timbul tapi jawapan yang tepat masih dalam misteri. Takyah lah buat andaian-andaian sekiranya kita tak berapa pasti. Serahkan kepada pihak berwajib dan yang lebih pakar.

Ihsan Google

Bagi saya, lebih elok kita doakan semoga pencarian dan penantian rakyat Malaysia terhadap MH370 berhasil. Itu yang lebih baik.

-----------------------------------
-----------------------------------
-----------------------------------

Ok, ini cerita lama tapi nak update jugak sebab entri yang lepas tak habis cerita. KLIK SINI

Hari Khamis minggu lepas, anak saya terlibat dalam final game bola sepak peringkat daerah MSSD bawah 12. Selepas menang juara kumpulan A, team dorang layak ke perlawanan akhir menentang kumpulan B.

Game berlangsung di SK Kota Lama Kanan. Team-team yang terlibat SK Raja Perempuan Muzwin & SK Kg Muhibah (Kump A) dan SK Sg Siput & SK Kati (Kump B).

First game, sekolah anak saya SK Muzwin lawan dengan naib juara kumpulan B, SK Kati. Keputusan berpihak kepada diorang 2-0. Memang seronok sangat lah dorang....Dah kompem naib juara daerah kuala kangsar dalam tangan.

Dan untuk last game pulak, SK Muzwin bertembung dengan SK Kg Muhibbah sekali lagi. Sebelum ni, dah penah main sekali masa semi-final. SK Muzwin menang 2-1. Tapi malang waktu final ni, team dorang tak bernasib baik, kalah 4-1.


Gambar ni, masa game yang terakhir. Pukul satu tengahari, panas rembang...matahari terpacak atas kepala. Lagi satu, nampak tak player jersi merah no.6 (pasukan lawan)..ketinggian dia dah sama dengan refri. Besar gila, tak padan dengan umur 12 tahun. Sapa yang jaga dia gerun lah sikit, psiko....

habis game, anak-anak ni melepek (terbaring) atas padang, frust. Bila sorang start nangis..semua pakat nangis. Sedih sangat sebab sebelum ni ada 9 game, semua dorang sapu bersih. tetiba last game kalah pulak. Masa semua tengah terbaring tak sempat saya nak ambik gambar...

Biasa lah, kalah menang adat pertandingan. Kalau dua-dua nak emas susahlah....

Tapi guru besar, coach dan cikgu-cikgu tetap bagi moral support anak-anak ni. Tak nak tunjuk sangat dorang pun frust jugak. Selesai acara penyampaian sijil dan medal, guru besar belanja makan nasi beriani. Hai makan besar lagi. hari tu, KFC. Penghargaan kepada player yang dah berusaha yang terbaik untuk sekolah.


Barisan pemain bola sepak SK Raja Perempuan Muzwin bersama guru besar, PK HEM, jurulatih dan pengurus pasukan. Guru besar, bulan Jun ni nak pencen dah..hadiah kemenangan untuk dia lah niii, cewah!

Misi mencari Amir ~ anak saya pakai jersi nombor berapa agaknyer ye?

Terima kasih sebab sudi baca.


4 comments:

  1. Teruskan beri galakan KB dan jgn lalai akademi sebab kalau cemerlang boleh masuk sekolah sukan ni.. Kalau kakak ada anak lelaki kakak nak jadi macam ini..

    ReplyDelete
  2. galakkan penting untuk anak terus maju jaya..
    pertama kali singgah tapi tak dapat follow... ada masalah dengan button follower

    ReplyDelete
  3. Moga Amir terus sukses dalam arena sukan bola sepak :)

    ReplyDelete
  4. tahniah tuk amir...walaupun dapat no. 2..kira terror la tu...amir no 13 kan...heheh

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah INI CERITA KITA. Komen yang baik dialu-alukan. InsyaAllah saya akan membalas kunjungan anda...^_^