Tuesday, December 22, 2015

Resepi Makanan Bayi: Cheese

Assalamualaikum !

Yusuf di hadapan rumah opah

Hari ini yusuf dah genap sembilan bulan. Macam-macam resepi aku dah cuba untuk dia. Nampaknya setakat ni dia boleh terima semua yang aku masak. Tak ada menolak dan tak ada alahan.

Baru-baru ni buatkan yusuf hidangan berasaskan keju. Aku guna cheddar cheese.

Resepi 1: Potato Brocoli Cheese


Kentang + Brokoli + Keju Cheddar

Kukus atau rebus ubi kentang dengan brokoli hingga empuk. Lenyek kentang, brokoli bersama keju sehingga halus. Boleh juga dikisar dengan air masak atau susu ibu. Siap!

Rasanya sangat sedap. Lemak berkrim.


Resepi 2: Potato Chicken Cheese

Isi Ayam + Kentang + Bawang Besar + Keju Cheddar
(Tak ade ambil gambar)

Kukus atau rebus ubi kentang. Tumis bawang bersama isi ayam hingga bawang layu dan isi ayam kecut (masak). Kemudian kisar kentang yang telah direbus, bahan tumisan dan keju dengan sedikit air masak. Siap!.

Yang ini pun sedap. Masa aku bekalkan untuk yusuf ke rumah opahnya, sepupu-sepupu dia pun teringin sama.

Selamat mencuba dan semoga bermanfaat !

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah INI CERITA KITA. Komen yang baik dialu-alukan. InsyaAllah saya akan membalas kunjungan anda...^_^