Monday, March 3, 2014

Tips dan Panduan Temuduga Kerajaan

Assalamualaikum

Hai korang. Ni, saya nak tanya ni, ada tak sapa-sapa yang belum bekerja? Tengah cari kerja? Kerja sambilan? Kerja swasta tapi berminat nak kerja dalam perkhidmatan awam? Nak jadi orang gomen kata orang tua-tua. ehehehe...

Saya ada info terkini kepada sapa-sapa yang berminat nak kerja kerajaan. Sebab SPA (Suruhanjaya Perkhidmatan Awam) ada buat kursus khas berkenaan ini. Kira macam pendedahan awal lah...nanti bila layak dipanggil temuduga, korang tak lah blur-blur tak tahu apa nak prepare. Bukan setakat persediaan temuduga je, tapi persediaan yang nak hadapi peperiksaan atau assessment center pun ada bergantung kepada jawatan yang korang mohon tu.



Kursus ni, akan diadakan sepanjang tahun 2014 bermula bulan Mac 2014. Tempat boleh dikatakan setiap negeri ada. So korang boleh semak mana-mana yang terdekat dengan tempat tinggal korang ye.

Yang paling menariknya:

1) Kursus percuma

2) Nota kursus disediakan

3) Kursus setengah hari sahaja ~ 8 pagi sampai 1 tengahari.

4) Minum pagi disediakan.

Tapi dengan syarat:

1)  korang kena berpakaian kemas.... jangan datang selekeh dan serabai tau.

contohnya kalau perempuan cam ni lah


2)  kena cepat sebab ada tarikh tutup penyertaan.

Korang, kalau berminat ada borang pengesahan kehadiran wajib isi dan hantar. Aturcara kursus dah disediakan. Apa-apa hal boleh hubungi Urus Setia, SPA ada sediakan nombor telefon dan email. Boleh tanya panjang lebar.

Eh! senang-senang korang pergi KAT SINI jer lah, semuo ado.

Hah? apa? Belum mohon kerja kat SPA? Tak tahu ek? Takpe-takpe....meh akak tolong tunjukkan. Korang pergi KAT SINI dan mohon ye.

Lastly, cepat-cepat daftar. Selamat berkursus dan mohon kerja. Tak salah mencuba. Good luck!

Terima kasih sebab sudi baca.


11 comments:

  1. 14 thn lps ms JPA intebiu men redah jeee..hahahaha...mana tau etika intebiu..seb bek lepas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah kita...redah dan belasah je hehehe :)

      Delete
  2. thanx kak.. anis dh lame cri bnde cmnie.. dh mohon SPA dh.. :)

    ReplyDelete
  3. salam tq berkongsi info yg sangat bagus...

    ReplyDelete
  4. salam kenal dan follow
    torascool(dot)blogspot(dot)com

    ReplyDelete
  5. Ooo.. ada kursus ya. KB...elok jugakan sebagai pendedahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah RDZ Z, transformasi kerajaan....tak mcm dlu, skrg semua ada :)

      Delete

Terima kasih kerana sudi singgah INI CERITA KITA. Komen yang baik dialu-alukan. InsyaAllah saya akan membalas kunjungan anda...^_^